Netová plantáž - fandům Sonyericssonu T300 a světa fantasy.

Březen 4, 2005Recenze mophun hry Five stones

Autor: Tomáš Kaiser | Rubriky: Mophun hry | Permoník | Linkuj si !

V této recenzi se budu věnovat mophun hře Five stones. Dlouhou dobu jsem hledal mophun hru do svého telefonu, která by se dala hrát jednou rukou a ve které tolik nezáleží na rychlosti reakce. Five stones tyto podmínky splňuje a navíc přidává multiplayer přes telefon. Už vás nebudu dále napínat, protože náplň Five stones tvoří piškvorky. Doufám, že neopovrhujete piškvorkami, protože pak pro vás Five stones rozhodně nejsou.

Zpracování:

Námět

mophun

Nevydržel jsem, a už v úvodu jsem prozradil, že se jedná o piškvorky. Začnu tedy hezky od podlahy, když řeknu, že je na výběr mezi dvěmi verzemi pravidel. První - Free rules jsou klasické piškvorky. Totiž křížky a kolečka, ze kterých se musí poskládat řadu z 5 křížků(nebo koleček). Druhé pravidla jsou poněkud složitější - Forbidden rules. Při těchto pravidlech se hraje s kameny - bílé a černé. Kámen mužete umístit pouze vedle dalšího kamene. K vítězství vám pomůže řada 5 kamenů, nebo útvar, který má tři×tři×tři kamenů(je to takový trojúhelník).

Grafika

five stones

Piškvorky

O grafické stránce hry se dá říci toto: povedené, jednoduché, účelné a pohledné. Nejsou tu žádné zbytečnosti, které rozptylují pozornost. Na zvolených pravidlech závisí vzhled hrací plochy. Ta je roztáhnutá přes celý displej(a ještě dál). Při Free rules ji tvoří bílá podložka s modrým čtverečkováním(jako v sešitě :). Při hraní forbidden rules uvidíte hnědě zbarvenou plochu rozdělenou černou čárou na čtverečky. Na zvolených pravidlech je také závislá tapeta v hlavním menu hry.

Důležitým prvkem piškvorek jsou samozřejmě hrací symboly. Při free rules jsou kolečka modrá a křížky červené. Při forbidden rules jsou kameny buďto hnědé nebo bílé.

Zvuk

Zvuku se při hraní Five stones nedočkáme. Ale tentokrát to autorům hry nemám příliš za zlé, protože si nedovedu představit melodii, nebo zvuky vhodné k této hře.

Ovládání:

Stejně jako grafické zpracování, je i menu jednoduché a prakticky upotřebitelné. Z hlavního menu vidíme všechny možnosti hry: Hru s mobilem, s protihráčem(na mobilu), multiplayer, výběr pravidel a jazyka(k dispozici jich je 5).

Hra s mobilem je rozdělena do čtyřech stupňů podle obtížnosti: velmi jednoduchá(skoro bezduchá), lehká, středně těžká a težká hra. Při hře dvou hráčů na jednom mobilu se střídají po tahu. Multiplayer je velmi milé překvapení. Měl by fungovat přes bluetooth a infraport. U SE T300 pochopitelně pouze přes infraport. Při multiplayeru si můžete vybrat, zda hru založíte(Create game), nebo se pouze připojíte(join game). Bohužel jsem multiplayer nemohl vyzkoušet, protože nemám k dispozici druhý telefon s Five stones.

K dobré hratelnosti příspívá logicky navržené ovládání. Použit je typický numerický kříž. Takže hru by měl zvládnout každý, kdo zná piškvorky.

Závěrem:

Hraní Five stones je zábava, při které si procvičíte mozkové závity. Opravdu dobrými se stanete, když několikrát po sobě porazíte mobil s nejtěžšší obtížností. Co víc dodat? Snad jen, že se povedla a dokáže člověku skvěle shodit sebevědomí :).

Hodnocení:

Grafika: 87%

Zvuk: 0%